۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

معاون بازسازی مساکن روستایی:

تسهیلات مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

تسهیلات مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

اردبیل-معاون بازسازی مساکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تسهیلات ساخت مساکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جودی ظهر پنجشنبه در جریان بهره‌برداری از واحد مسکونی بازسازی شده از سیل در روستای «مجیدلو» در شهرستان گرمی اظهار کرد: این تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله و با نرخ سود ۵ درصد در اختیار متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها موظف به عقد قرارداد اولیه برای پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی هستند، خاطرنشان کرد: در کنار پرداخت این وام ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای بازسازی مساکن روستایی در نظر گرفته شده است.

در ادامه این مراسم حامد کیخسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز با بیان اینکه از اولین روزهای وقوع سیلاب بنیاد مسکن در روستاهای آسیب دیده از سیل حضور داشت، اظهار کرد: شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، مشگین‌شهر و اصلاندوز بیشترین آسیب را از سیل بهار امسال متحمل شدند.

وی با اشاره به اینکه در اولین فرصت بعد از فروکش کردن سیلاب لایروبی و آواربرداری انجام شد، گفت: یک هزار و ۸۸۰ کارشناسی در ۵ شهرستان سیل زده توسط کارشناسان بنیاد مسکن و با بررسی‌های انجام شده ۴۱۸ منزل مسکونی روستایی نیازمند تخریب و بازسازی و یک هزار و ۳۰۴ واحد نیز نیازمند تعمیرات احصا شد.

کیخسروی با ابراز خرسندی از افتتاح واحدهای مسکونی بازسازی شده توسط بنیاد مسکن در روستاهای آسیب دیده گفت: ۱۷۱ مورد فونداسیون و ۶۲ مورد اسکلت بندی، ۹ مورد دیوارچینی و اتمام سقف توسط بنیاد مسکن در مناطق سیل زده انجام شده است و خدمات بنیاد علاوه بر آواربرداری، تحویل سیمان و میلگرد و اسکلت پیچ مهره‌ای برای متقاضیان بوده است.

کد خبر 5903489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha